Projekt „Poskromienie złośnika” zdobywcą I miejsca na VI Przeglądzie Innowacji i Twórczości w Edukacji

18 października, na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi odbyła się gala finałowa VI Przeglądu Innowacji i Twórczości w Edukacji.

Przegląd  – ogólnopolski konkurs, którego celem jest popularyzacja twórczej postawy wśród uczniów, nauczycieli i pedagogów miał wyłonić osoby propagujące innowacyjne i niestandardowe podejście do pracy dydaktyczno-wychowawczej, wszystko   zgodnie z europejskimi standardami edukacyjnymi.

Po II etapie konkursu do uczestnictwa zaproszono pedagogów zainteresowanych innowacyjnym i twórczym podejściem do edukacji oraz uczniów realizujących kreatywne projekty.

Laureatami konkursu zostali pedagodzy inspirujący uczniów i wychowanków do samodzielnego myślenia, jak również do podejmowania twórczych poszukiwań.

Zasłużonym zdobywcą I miejsca na VI Przeglądzie Innowacji i Twórczości w Edukacji została sztuka  w krzywym zwierciadle „Poskromienie złośnika” zrealizowana na podstawie twórczości Williama Szekspira.

Spektakl przygotowali  uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu a koordynatorem projektu, autorem scenariusza i reżyserem była nauczycielka j. angielskiego,  Magdalena Pioruńska.

Z tego powodu,18 października, na Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi, grupa pod opieką Magdaleny Pioruńskiej i Doroty Musiałek-Jeżewskiej odebrała nagrodę i  swoją niezwykłą twórczość zaprezentowała szerokiej publiczności.

Ten sam zespół, 18 września, za ten sam projekt „Poskromienie złośnika”,   podczas II Kongresu Rozwoju Systemu Edukacji, Europejskiego Dnia Języków, 2019 r. na PGE Narodowy w Warszawie otrzymał  Certyfikat European Language Label 2019, o czym można przeczytać tutaj.

Spektakl w języku angielskim można było zobaczyć 7 marca br. w czytelni Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Wieluniu, o czym pisaliśmy tutaj.

        

       

 fot. ZS nr 1 w Wieluniu