W niedzielę 22 sierpnia w kościele w parafii św. Barbary w Wieluniu odbył się koncert 22. Festiwalu „Kolory Polski”. Wykonawcami koncertu byli: Paulina Glinka – sopran, Maria Hubluk–Kaszuba – sopran, Dominika Stefańska – mezzosopran, Paweł Żak – tenor, Bartosz Szulc – bas, Tomasz Kaszuba – fortepian, artyści Filharmonii Łódzkiej, Teatru Wielkiego w Łodzi i Akademii Muzycznej w Łodzi.
Koncert składał się z dwóch części. Część pierwsza poświęcona była muzyce sakralnej, część druga muzyce operowej. Koncert zdominowały utwory wokalne, zgodnie z powiedzeniem, że w obszernych pomieszczeniach kościelnych pięknie brzmi głos ludzki.
Utwory religijne z pierwszej części koncertu to głównie arie z wieloczęściowych dzieł liturgicznych, takich jak pasje, oratoria czy Stabat Mater. W części operowej wybrzmiały arie, które często wykonywane są samodzielnie, niezależnie od dzieła, z którego pochodzą. Rozpoczął ją duet Stefana i Zbigniewa z opery S. Moniuszki „Straszny dwór, a zakończyła pieśń „ Noc” Piotra Czajkowskiego. W programie wieluńskiego koncertu znalazły się::
- Vivaldi – „Laudamus te” z „Glorii” RV 589,
J.S. Bach – Aria „Mache dich, mein Herze, rein” z Pasji wg św. Mateusza BWV 244,
G.B. Pergolesi – „Vidit suum”, „Eia Mater” ze Stabat Mater,
- Haydn – Aria „Mit Würd’ und Hoheit angetan” z oratorium „Stworzenie świata” Hob. XXI:2,
- Rossini – „Crucifixus”, „Qui tollis” z „Małej mszy uroczystej”,
- Mendelsohn – Aria „Jerusalem” z oratorium „Paulus” op. 36,
J.-B. Faure – „Crucifix”,
- Membrée – „Panis angelicus”,
- Debussy – Recytatyw i aria Lii „L’année en vain chasse l’annee” z kantaty „Syn marnotrawny” L. 57,
- Sawa – „Lauda anima mea”,
- Moniuszko – Duet Stefana i Zbigniewa z opery „Straszny dwór”,
- Delibes – „Duet kwiatów” z opery „Lakmé”,
W.A. Mozart – Aria Don Ottavia „Il mio tesoro intanto” z opery „Don Giovanni” KV 527,
- Verdi – Aria Filipa „Ella giammai m’amo” z opery „Don Carlos”, bolero Eleny „Merce, dilette amiche” z opery „Nieszpory sycylijskie”,
- Glinka – „Ja pomniu czudnoje mgnowienie”,
- Czajkowski – Duet Lizy i Pauliny z opery „Dama pikowa”, „Serenada Don Juana” op. 38 nr 1, „Noc” op. 60 nr 9.