8 grudnia 2016 r. zapisze się w kronikach Uniwersytetu III Wieku jako dzień jubileuszu. Uniwersytet świętował w tym dniu swoje dziesięciolecie działalności. Jego założycielem było Gminne Centrum Informacji w Wieluniu, powstał z inicjatywy Jadwigi Szromik i Alicji Belki przy wsparciu Burmistrza Wielunia, dziś działa w ramach Wieluńskiego Domu Kultury.
Celem stawianym przez założycieli było podtrzymanie sprawności intelektualnej i psychofizycznej słuchaczy. Słuchaczem mógł zostać każdy, kto dysponował wolnym czasem i chęcią działania. Zajęcia na uniwersytecie odbywają się w dwóch semestrach, studenci uczestniczą w lektoratach, zajęciach plastycznych (akwarelki), informatycznych, obcują ze sztuką, poznają kraj i świat poprzez liczne wycieczki…
W ramach uniwersytetu działa Koło Przyjaciół Poezji oraz Koło Robótek Ręcznych „- a-nitki”. Pracę Uniwersytetu koordynuje osoba wyznaczona przez dyrektora Wieluńskiego Domu Kultury (od lat Zofia Spaleniak), nad sprawami studentów czuwa Rada Słuchaczy, wybierana na początku każdego nowego roku akademickiego
Spotkanie jubileuszowe zgromadziło w sali widowiskowej Wieluńskiego Domu Kultury studentów przedstawicieli władz i zaprzyjaźnionych instytucji, stało się też okazją do podziękowań inicjatorkom Uniwersytetu i wszystkim mocno zaangażowanym w jego działalność. Były wspomnienia (przypomniano spotkanie założycielskie i pierwszy wygłoszony wykład), kwiaty, życzenia oraz 10 jubileuszowych tortów przygotowanych przez pracowników Wieluńskiego Domu Kultury.
Elementem szczególnym uroczystości jubileuszowych było spotkanie z Anną Marią Wesołowską, sędzią w stanie spoczynku, która wygłosiła wykład dotyczący trudnych spraw rodzinnych i nieletnich wchodzących w konflikt z prawem. Prelegentka wiele uwagi poświęciła profilaktyce, znajomości prawa w społeczeństwie, czytelności prawa (jasne określenia, co jest wygłupem, a co przestępstwem i co za każde z nich grozi nieletnim). Przeraża, mówiła prelegentka, że młodzież nie dostrzega różnic między wygłupem a przestępstwem (zatarcie granic). Stąd propozycja lekcji wychowawczych w sądach, miejscach gdzie rozpatruje się sprawy przestępstw nieletnich, tworzenie kącików prawnych w szkołach, instalowanie „skrzynek korczakowskich”. Wszystko to szeroko rozumiana profilaktyka, którą należy stosować już w przedszkolach, miejscach, gdzie dzieci jeszcze po imieniu nazywają dobro i zło … Rozmawiać należy także z młodymi rodzicami, którzy w wielu przypadkach kształtują i wzmacniają postawy roszczeniowe…