Uczniowie klas III II LO im. Janusza Korczaka w Wieluniu zakończyli edukację

30 kwietnia 2021 roku odbyła się uroczystość ukończenia szkoły przez klasy trzecie. Sytuacja pandemii wymusiła formę zdalną uroczystości, ale to nie przeszkodziło, by tradycyjnie nagrodzić najlepszych, złożyć gratulacje tym uczniom, którzy odnosili sukcesy. Spotkanie prowadziła dyrektor szkoły Renata Tatara wraz z wychowawcami i przedstawicielami uczniów klas młodszych, w tym Samorządu Uczniowskiego. Wręczono statuetkę Korczaka, patrona szkoły najlepszej uczennicy Martynie Boryczce.

Statuetka Korczaka, patrona naszej szkoły, to prestiżowa nagroda, która przeznaczona jest dla uczniów kończących II Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Wieluniu. Jej autorką jest Marzena Hettich-Uryszek. W tym roku została wręczona już po raz czwarty. Otrzymała ja Martyna Boryczka. Cztery lata temu decyzją rady pedagogicznej została ustanowiona jako główna nagroda dla uczniów wybitnych, które kończą naszą szkołę. Odnoszą oni sukcesy w wielu dziedzinach. Myślę, że ta nagroda stała się już tradycją w naszym liceum. Pierwszą statuetkę Korczaka otrzymała Kinga Biela, drugą – Martyna Piekielna, trzecią w ubiegłym roku szkolnym – Dominika Włodarczyk. Gratuluję wszystkim osobom, które tę statuetkę Korczaka otrzymały. Zachęcam kolejne pokolenia do pracy i uzyskiwania jak najwyższych wyników w nauce, osiągnięć i sukcesów.

Statuetka Korczaka w II LO w Wieluniu przyznana

Dyrektor Renata Tatara:

Nie zabrakło również wzruszających podziękowań i słów wdzięczności ze strony uczniów, którzy przygotowali liryczny film z podziękowaniami i karty kwiatowe w imieniu każdej z klas.

                   

Wywiad z Martyną Boryczką, uczennicą klasy 3c II LO W Wieluniu

Wiktoria: Statuetka Korczaka to najważniejsza nagroda dla ucznia kończącego II LO w Wieluniu. To wyraz uznania dla ucznia wyróżniającego się, osoby kreatywnej i będącej wzorem. Jak przyjęłaś informację o takim wyróżnieniu?

Martyna: To wyróżnienie było dla mnie wielkim zaskoczeniem. Nie spodziewałam się tego. Było to dla mnie do końca tajemnicą. Jest mi niezmiernie miło, że moja praca została doceniona. Dziękuję wszystkim za to wyróżnienie. Cieszę się, że znalazłam się w gronie osób nagrodzonych w ten sposób.

Wiktoria: Zdecydowałaś się wziąć udział w Olimpiadzie Wiedzy o Prawie i Wymiarze Sprawiedliwości. Zostałaś jej finalistką i otrzymałaś indeks na studia prawnicze. Decydując się na naukę w liceum, wybrałaś profil prawniczy. W jaki sposób Twoje decyzje wiążą się z planami na przyszłość: tymi dotyczącymi studiów i kariery zawodowej?

Martyna: Wzięłam udział w Olimpiadzie Wiedzy o Prawie i Wymiarze Sprawiedliwości, bo interesuje mnie ta dziedzina wiedzy, być może zwiążę z nią swoją przyszłość. Mam już indeks na kierunek prawo w Wyższej Szkole Wymiaru Sprawiedliwości. Trudno jednak głośno wypowiadać się na temat planów dotyczących wyboru kierunku studiów i zawodu jeszcze przed maturami. Nie mam jeszcze sprecyzowanych planów dotyczących moich studiów i kariery. Mam kilka pomysłów na moją przyszłość, interesuje mnie również tematyka związana z zarządzaniem. Ostateczną decyzję zweryfikuje jednak egzamin maturalny, wtedy będę już wiedziała, w którym kierunku będę się dalej kształcić.

Wiktoria: Dzięki jakim Twoim cechom udało Ci się osiągnąć sukces: zarówno ten olimpijski, jak i szkolny (najwyższa średnia wśród trzecioklasistów)?

Martyna: Mój sukces jest zasługą ciężkiej pracy, wielu wyrzeczeń i poświęceń. Z pewnością także cech charakteru. Ważny jest także stosunek do nauki. Chcąc osiągać sukcesy, trzeba umieć często rezygnować z przyjemności, umieć połączyć prace z wypoczynkiem.

Wiktoria: Etap szkolny już za Tobą. W jaki sposób czas spędzony w Korczaku pomógł Ci w realizacji własnych pasji i zainteresowań?

Martyna: Od zawsze interesuje się prawem, więc na pewno w realizacji moich pasji i zainteresowań pomógł mi wybór profilu prawniczego. Wymienić mogę między innymi: zajęcia prawnicze w naszym programie, spotkania z ciekawymi osobami: sędzią Anna Marią Wesołowską, sędzią dr. Pawłem Sydorem, z którym przygotowywaliśmy dla uczniów szkół łódzkich symulację rozprawy, współpraca z sądami, warsztaty cyklicznie prowadzone ze studentami prawa i wiele innych działań podejmowanych w szkole, by zwiększyć naszą świadomość prawa.

Wiktoria: Jakie przesłanie miałabyś dla swoich młodszych kolegów, których chciałabyś przekonać, że warto się uczyć?

Martyna: Podejście do nauki to kwestia indywidualna, zależy od wielu czynników. Jednak ważne, by wypracować w sobie takie cechy, jak obowiązkowość. Trzeba dojrzale podejść do własnego rozwoju. Nauka to także inwestycja w swoją przyszłość. Poświęcenie czasu na naukę w liceum to gwarancja przyszłego sukcesu.

Wiktoria: Pewien etap zostaje dziś zamknięty. Świadectwo odebrane. Pozostaną wspomnienia… Jakie?

Martyna: Wiele wydarzyło się w murach tej szkoły. Będę wspominać zarówno nauczycieli, jak i kolegów. To ważny fragment mojego życia, wiele ciekawych wydarzeń. Dziękuję zatem wszystkim, których spotkałam w Korczaku: nauczycielom i uczniom.

 

Wywiad z Martyną Boryczką, uczennicą klasy 3c, przeprowadziła Wiktoria Makowczyńska.

Dorota Eichsaedt/II LO im. Janusza Korczaka w Wieluniu