Dzień Programowania w Zespole Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu. Turniej Minecraft – tryb Hunger Games

21.11 w Zespole Szkół nr 3 im. M. Kopernika w Wieluniu odbył się Dzień Programowania. Był to dzień pełen inspiracji, nowoczesnych technologii i kreatywnych pomysłów!

Wydarzenie przyciągnęło wielu młodych pasjonatów, którzy chcieli sprawdzić swoje umiejętności i zobaczyć, jak wygląda świat programowania od środka!

Turniej Minecraft – tryb Hunger Games

Uczestnicy stanęli do walki w dynamicznym trybie Hunger Games, gdzie każdy zaczyna z niczym i musi jak najszybciej zdobywać zasoby, uzbrojenie i sojuszników… albo unikać przeciwników! Areny były pełne pułapek, skrytek i niespodzianek, a zwyciężyć mógł tylko ten, kto połączył spryt, refleks i strategię. Emocje były ogromne, a atmosfera – jak na prawdziwym turnieju e-sportowym!

Wykład: Jak matematyka napędza informatykę?

Goście mogli również wziąć udział w ciekawym wykładzie pokazującym, że matematyka to nie suche równania — to podstawa algorytmów, logiki programów, szyfrowania i wielu rozwiązań wykorzystywanych na co dzień w IT. Uczestnicy przekonali się, że bez matematyki nie byłoby nowoczesnych technologii!

Podczas naszego wydarzenia goście mogli zajrzeć do dwóch wyjątkowych pracowni:

Sala 12 – pracownia elektrotechniczna

Tutaj czekało na uczestników prawdziwe technologiczne centrum!

– Drukarki 3D prezentowały możliwości nowoczesnego projektowania i tworzenia modeli,

– Można było obejrzeć różne komponenty elektryczne i dowiedzieć się jak działają,

– Dużą uwagę przyciągał model czołgu oraz skaner 3D, dzięki którym młodzież mogła zobaczyć, jak przenosi się rzeczywistość do świata cyfrowego.

Sala 27 – sieci z urządzeniami CISCO

To miejsce dla przyszłych specjalistów IT. Uczestnicy mogli poznać działanie profesjonalnych urządzeń sieciowych, zobaczyć, jak konfigurują je technicy i jak tworzy się stabilne oraz bezpieczne sieci komputerowe wykorzystywane w firmach na całym świecie.

Podczas naszego wydarzenia nie mogło zabraknąć czegoś dla fanów nowych technologii i aktywnej rozrywki!

Wirtualna Rzeczywistość (VR)

Goście mogli zanurzyć się w świat VR, zakładając specjalne okulary, które przenosiły ich do zupełnie nowej rzeczywistości. Loty, przygody, dynamiczne zadania – każdy mógł poczuć się jak bohater swojej własnej gry!

Gry ruchowe skanowane kamerą

Ogromną frajdę sprawiły również gry, w których to… ciało stawało się kontrolerem!

Specjalna kamera „skanowała” ruchy uczniów, dzięki czemu mogli sterować postaciami bez żadnego pada.

Były kręgle, zręcznościowe wyzwania, sportowe mini-gry i masa śmiechu. Rywalizacja była zdrowa, dynamiczna i pełna energii!

To kolejny dowód na to, że technologia nie tylko uczy, ale też daje świetną zabawę!

     

     

      

       

     

Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika