21.11 w Zespole Szkół nr 3 im. M. Kopernika w Wieluniu odbył się Dzień Programowania. Był to dzień pełen inspiracji, nowoczesnych technologii i kreatywnych pomysłów!

Wydarzenie przyciągnęło wielu młodych pasjonatów, którzy chcieli sprawdzić swoje umiejętności i zobaczyć, jak wygląda świat programowania od środka!
Turniej Minecraft – tryb Hunger Games
Uczestnicy stanęli do walki w dynamicznym trybie Hunger Games, gdzie każdy zaczyna z niczym i musi jak najszybciej zdobywać zasoby, uzbrojenie i sojuszników… albo unikać przeciwników! Areny były pełne pułapek, skrytek i niespodzianek, a zwyciężyć mógł tylko ten, kto połączył spryt, refleks i strategię. Emocje były ogromne, a atmosfera – jak na prawdziwym turnieju e-sportowym!
Wykład: Jak matematyka napędza informatykę?
Goście mogli również wziąć udział w ciekawym wykładzie pokazującym, że matematyka to nie suche równania — to podstawa algorytmów, logiki programów, szyfrowania i wielu rozwiązań wykorzystywanych na co dzień w IT. Uczestnicy przekonali się, że bez matematyki nie byłoby nowoczesnych technologii!
Podczas naszego wydarzenia goście mogli zajrzeć do dwóch wyjątkowych pracowni:
Sala 12 – pracownia elektrotechniczna
Tutaj czekało na uczestników prawdziwe technologiczne centrum!
– Drukarki 3D prezentowały możliwości nowoczesnego projektowania i tworzenia modeli,
– Można było obejrzeć różne komponenty elektryczne i dowiedzieć się jak działają,
– Dużą uwagę przyciągał model czołgu oraz skaner 3D, dzięki którym młodzież mogła zobaczyć, jak przenosi się rzeczywistość do świata cyfrowego.
Sala 27 – sieci z urządzeniami CISCO
To miejsce dla przyszłych specjalistów IT. Uczestnicy mogli poznać działanie profesjonalnych urządzeń sieciowych, zobaczyć, jak konfigurują je technicy i jak tworzy się stabilne oraz bezpieczne sieci komputerowe wykorzystywane w firmach na całym świecie.
Podczas naszego wydarzenia nie mogło zabraknąć czegoś dla fanów nowych technologii i aktywnej rozrywki!
Wirtualna Rzeczywistość (VR)
Goście mogli zanurzyć się w świat VR, zakładając specjalne okulary, które przenosiły ich do zupełnie nowej rzeczywistości. Loty, przygody, dynamiczne zadania – każdy mógł poczuć się jak bohater swojej własnej gry!
Gry ruchowe skanowane kamerą
Ogromną frajdę sprawiły również gry, w których to… ciało stawało się kontrolerem!
Specjalna kamera „skanowała” ruchy uczniów, dzięki czemu mogli sterować postaciami bez żadnego pada.
Były kręgle, zręcznościowe wyzwania, sportowe mini-gry i masa śmiechu. Rywalizacja była zdrowa, dynamiczna i pełna energii!
To kolejny dowód na to, że technologia nie tylko uczy, ale też daje świetną zabawę!





Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika